ترفندهای مخفی ویندوز که ما از آن بی خبریم!

عنــــصــــر شـــــــیــــک

ما در شبکه های اجتماعی
ترفندهای مخفی ویندوز بسیار ساده اما کاربردی هستند. در این ترفند می توانید سرعت روشن شدن رایانه خود را بیشتر کنید و همچنین فایل ها را به صورت گروهی تغییر نام دهید.
در این بخش با 5 ترفند مخفی در ویندوز آشنا می شویم. این ترفندها گرچه پیش پا افتاده باشند ولی بسیار کاربردی می باشند.

1-دور زدن سطل اشغال
بعضی وقت ها پس پاک کردن یک فایل یا پوشه فایل ما به سطل اشغال انتقال داده می شود شما می توانید بدون اینکه فایل به سطل اشغال انتقال داده شود مستقیم آن فایل را حذف کنید برای این کا می توانید از کلیدهای ترکیبی Shift+Del+Enter استفاده کنید و یا می توان از روش زیر این کار را انجام دهید.
بر روی سطل اشغال راست کلیک کرده سپس گزینه properties را بزنید و تنظیمات را مطابق شکل انجام دهید. با این روش فایل های شما به صورت مستقیم حذف می شوند.

yjc.ir

2-باز کردن سریعتر ویندوز اکسپلورر
این ترفند فقط برای ویندوز7 و xp می باشد و این کلید ترکیبی در ویندوز 8 و 8.1 عمل دیگری را نمایش میدهد برای دسترسی سریعتر به اینترنت اکسپلورر از کلید ترکیبی Windows Logo+E استفاده کرد.

3-فعال یا غیر فعال کردن خط کشی از کلیدهای صفحه کلید
برای انجام این تغییرات باید مراحل زیر را انجام داد.
Control Panel > Ease of Access Center > Change how your keyboard works
و در اخر ok را انتخاب می کنیم.

yjc.ir

 

yjc.ir
در سمت چپ، زیر خط دار غیر فعال شده است. در سمت راست، زیر خط دار فعال شده است.


4-دور زدن صفحه نمایش ویندوز

با این ترفند می توان سرعت بوت شدن ویندوز را بالا برد. وقتی می خواهیم رایانه خود را روشن کنیم باید کمی صبر کنیم تا لوگوی ویندز به مدت چند ثانیه نمایش داده شود. با این ترفند می توان چند ثانیه زودتر ویندوز خود را بوت کنند.
برای شروع ابتدا کلید های ترکیبی (Windows Logo+R) پایین نگه داشته سپس در run کلمه msconfig را نوشته و ok را می فشاریم. وارد سربرگ بوت شده و مانند تصویر عمل می کنیم و در اخر ok را می فشاریم.

 

yjc.ir

5- قفل سریع ویندوز
شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام کار با ویندوز مجبور شوید مدتی از رایانه خود دور باشید و نمی خواهید کسی بداند شما چه عملی را انجام می دهید شاید مجبور باشید رایانه خود را خاموش کرده یا پس از انجام عملیات صفحه ویندوز خود را قفل کنید. با این ترفند می توان به راحتی و پس از چند ثانیه رایانه خود را قفل کنید و به کار دیگر خود مشغول شوید. برای انجام این ترفند کلید ترکیبی Windows Logo+L را پایین نگه داشته رایانه ما قفل می شود.


6- تغییر نام دسته جمعی عکس ها و فایل ها

شاید دوست داشته باشید عکس ها و شاید فایل های متنی خود را با نام خود و به صورت شماره ذخیره کنید. برای انجام این کار شاید برای شما سخت باشد ولی با یک ترفند ساده شما می توانید صداها فایل خود را با نام خودتان و به صورت عددی ذخیره کنید.
برای انجام این ترفند ابتدا تمام فایل های خود را علامت گذاری می کنید. سپس از انجام اینکار با زدن کلید F2 از روی صفحه کلید خود نام فایل خود را نوشته و کلید Enter را می فشاریم خواهید دید که تغییرات بر روی تمامی فایل ها اعمال شده است.

 

yjc.ir

برای بازگشت این تغیرات می توان از کلید ترکیبی Ctrl+Z استفاده کرد.








 سرگرمی و خنده

مصطفی صالحی

گروه های جوک و پر طرفدار تلگرام,بانک گروههای تلگرام ,دعوت همزمان به گروههای جوک پرطرفدار تلگرامتلگرام، گروه تلگرام، Telegram، انواع گروهها در تلگرام، تلگرامی، گروه های تلگرام، دعوت گروه تلگرام، گروهای تلگرام، ورود به گروه تلگرام، لینک دعوت تلگرام

نظرات شما عزیزان:

میلاد
ساعت20:31---22 خرداد 1393
ممنونم بسیار جالب بود
پاسخ: خواهش!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: